A pelle vegana hè apparsa, è i prudutti rispettosi di l'animali sò diventati pupulari! Ancu s'è e borse, e scarpe è l'accessori fatti di pelle vera (pelle animale) sò sempre stati assai pupulari, a pruduzzione di ogni pruduttu di pelle vera significa chì un animale hè statu uccisu. Cù sempre più persone chì difendenu u tema di u rispettu di l'animali, parechje marche anu cuminciatu à studià sustituti per a pelle vera. In più di a pelle finta chì cunniscimu, ci hè avà un termine chjamatu pelle vegana. A pelle vegana hè cum'è a carne, micca a vera carne. Stu tipu di pelle hè diventatu pupulare in l'ultimi anni. U veganismu significa pelle rispettosa di l'animali. I materiali di fabricazione è u prucessu di pruduzzione di sti pellami sò 100% senza ingredienti animali è impronte animali (cum'è a sperimentazione animale). Tale pelle pò esse chjamata pelle vegana, è alcune persone chjamanu ancu pelle vegana pelle vegetale. A pelle vegana hè un novu tipu di pelle sintetica rispettosa di l'ambiente. Ùn hà micca solu una vita di serviziu più longa, ma u so prucessu di pruduzzione pò ancu esse cuntrullatu per esse cumpletamente micca tossicu è riduce i rifiuti è l'acqua di scaricu. Stu tipu di pelle ùn solu rapprisenta un aumentu di a cuscenza di a ghjente à a prutezzione di l'animali, ma riflette ancu chì u sviluppu tecnologicu d'oghje prumove è sustene constantemente u sviluppu di a nostra industria di a moda.
Ricunniscite ciò chì ci hè in u vasu quì sottu ?
▲Imagine da: Unsplash
Iè, hè suchju di mela. Allora, induve và u residu restante dopu chì e mele sò state spremute ? Trasfurmallu in rifiuti di cucina ?
Innò, sti residui di mela anu altri lochi induve andà, ponu ancu esse trasformati in scarpe è borse.
A vinaccia di mela hè una materia prima di "cuoio" chì hè stata messa in u locu sbagliatu
E scarpe è e borse sò sempre fatte di pelle d'animali?
U mudellu hè apertu!
Parechje materie prime vegetali sò emerse gradualmente per a fabricazione di pelle, chì sò ancu chjamate Vegan Leather.
A pelle vegana si riferisce à i prudutti di pelle chì sò 100% senza ingredienti animali è impronte animali in i materiali di fabricazione è u prucessu di pruduzzione, è ùn sò micca cundotti à alcuna sperimentazione nantu à l'animali.
In u mercatu attuale, ci sò prudutti di pelle fatti d'uva, ananas è funghi...
In particulare i funghi, in più d'esse manghjati, si sò sviluppati rapidamente in altre industrie in l'ultimi dui anni. Grandi marche cum'è lululemon, Hermes è Adidas anu lanciatu prudutti di "pelle di funghi" fatti da u "miceliu" di i funghi.
▲A borsa di funghi di Hermes, foto cortesia di Robb Report
In più di ste piante, cum'è sottoproduttu di l'industria di u suchju di mela, a "pelle di mela" fatta da residui di mela cum'è i noccioli è e bucce chì ùn sò micca necessarie per fà u suchju hè diventata gradualmente un "cavallu scuru" in Vegan Leather.
Marche cum'è Sylven New York, SAMARA è Good Guys Don't Wear Leather anu prudutti in pelle di mela, chjamati "Apple Leather" o "AppleSkin".
Anu utilizatu pianu pianu a pelle di mela cum'è unu di i so materiali principali.
▲ Imagine da: SAMARA
A pruduzzione di suchju di mela à scala industriale lascia una polpa pastosa (cumposta da fibre di cellulosa) dopu chì e mele sò state spremute.
Queste marche cunvertenu i residui cum'è i core è e bucce prudutti durante a pruduzzione di suchju di mela da l'Europa (principalmente da l'Italia) in polpa, chì hè poi mischiata cù solventi organici è poliuretanu è ligata à u tessutu per fà tessuti simili à u cuoio.
▲ Imagine da: Sylven New York
Strutturalmente, a "pelle di mela" hà parechje di e listesse proprietà cum'è a pelle animale, ma u so prucessu di pruduzzione ùn hà nunda à chì vede cù l'animali, è hà altri picculi vantaghji chì a pelle vegetale ùn hà micca.
Per esempiu, hà una sensazione eccellente chì hè più vicina à a vera pelle.
▲ Imagine da: I bravi ragazzi ùn portanu micca pelle
A fundatrice di SAMARA, Salima Visram, travaglia cù una fabbrica in Europa per pruduce pelle di mela per a so seria di borse.
Sicondu l'esperimenti di Salima, a pelle di mela naturalmente spessa hè particularmente adatta per fà borse è scarpe.
A pelle di funghi, chì hè stata pupulare in l'ultimi anni, pò aghjustà a qualità di u pruduttu finitu cum'è u pesu o a sensazione cuntrullendu u metudu di crescita di i funghi, è i funghi, chì ponu esse rigenerati rapidamente, sò una materia prima più faciule d'ottene chè i sottoprodotti di mela.
▲ Imagine da: Samara
Tuttavia, a pelle di funghi hà una struttura ligeramente diversa, è micca tutti i stilisti l'apprezzanu.
Salima hà dettu: "Avemu pruvatu a pelle di funghi, a pelle d'ananas è a pelle di coccu, ma ùn avia micca a sensazione chì vuliamu."
Certi dicenu chì a spazzatura hè una risorsa chì hè piazzata in u locu sbagliatu.
In questu modu, i residui di mela chì ponu diventà rifiuti di cucina sò ancu materie prime di "pelle" chì sò piazzate in u locu sbagliatu.
Chì tipu di pelle duvemu aduprà ?
Da i residui di mela à e scarpe è e borse, chì hà campatu u cuoio annantu à l'anni ?
Cum'è tutti sapemu, a ghjente hà una longa storia di usu di a pelle, è a maiò parte di elli utilizanu pelle animale.
Ma cù u prugressu di a sucetà è u sviluppu di a civiltà, a prutezzione di i diritti di l'animali, a prutezzione di l'ambiente, a sustenibilità... diverse ragioni anu purtatu sempre più persone à riduce l'usu o ancu à piantà di utilizà prudutti in pelle animale.
▲ Imagine da: Principessa Guerriera Ecologica
Dunque, hè stata sviluppata ancu un'altra industria - a pelle vegana.
Cum'è digià mintuvatu, a pelle vegana hè 100% senza ingredienti animali è impronte animali in i so materiali di fabricazione è in u prucessu di pruduzzione, è ùn cunduce micca testi nantu à l'animali.
In breve, hè una pelle rispettosa di l'animali.
▲Imagine da: Green Matters
Tuttavia, esse rispettosu di l'animali ùn significa micca esse rispettosu di l'ambiente.
I pellami artificiali cumuni cum'è u PVC è u PU ponu ancu esse cunsiderati cum'è pelle vegana in sensu largu (ùn ci sò micca animali implicati in u prucessu di pruduzzione), ma e so materie prime venenu da u petroliu, è u prucessu di pruduzzione pruducerà ancu parechje sustanze chì sò dannose per l'ambiente.
▲Imagine da: Senreve
Pudemu evità a pelle d'animali, ma ùn pudemu micca andà à l'altru estremu.
Ùn ci hè manera d'esse à tempu rispettuosu di l'ambiente è di l'animali, mentre si risponde sempre à a dumanda di pelle di a ghjente ?
Benintesa ci hè un modu, chì hè di fà u cuoio da e piante chì sò più rispettose di l'ambiente. Finu à avà, i risultati sò abbastanza boni.
Ma a nascita di ogni cosa nova ùn hè spessu micca troppu liscia, è u listessu hè veru per a pelle vegetale. A pelle di fungu hà un ciclu di crescita veloce è una qualità cuntrollabile, ma ùn si sente micca cusì bè cum'è a pelle di mela.
▲Imagine da: MycoWorks
È chì ne dici di a sensazione superiore di a pelle di mela ? Hà solu vantaghji ? Micca necessariamente.
A pelle di mela face fronte à parechje difficultà in a so crescita
Per l'industria di fabricazione di suchju di mela, sti residui di mela sò rifiuti, è assai risorse sò sprecate ogni annu.
A pelle di mela hè ancu un usu secundariu di i residui di mela per fà sustituti di pelle à basa biologica.
Tuttavia, ùn pò micca esse cusì rispettuosu di l'ambiente cum'è pensate.
Pigliate per esempiu e scarpe da ginnastica in pelle di mela di Sylven New York. In più di a pelle di mela, ci sò fodere fatte di sottoprodotti di granu è di mais, suole fatte di bucce è linfa di mais, è lacci di scarpe in cuttone organicu.
▲Imagine da: Sylven New York
In più di sti ingredienti organichi, e scarpe Apple Leather cuntenenu ancu 50% di poliuretanu (PU), dopu tuttu, e scarpe anu ancu bisognu di un supportu in tela per sustene u pesu di u corpu.
In altre parolle, in u prucessu di pruduzzione d'oghje, hè sempre inevitabile aduprà prudutti chimichi.
▲Imagine da: Sylven New York
Cù u prucessu di pruduzzione attuale, solu circa u 20-30% di i materiali in i prudutti di pelle Apple sò mele.
È quanta inquinamentu serà generatu durante u prucessu di pruduzzione hè ancu scunnisciutu.
Ci hè un paràgrafu nant'à u situ ufficiale di a marca Good Guys Don't Wear Leather:
U materiale AppleSkin hè pruduttu riciclendu sti rifiuti chì altrimenti serianu scartati è cunvertenduli in materiale finale. U prucessu esattu hè un sicretu cummerciale, ma sapemu chì a cellulosa "riempie" efficacemente a quantità di materiale vergine necessaria per fà AppleSkin. Menu materiali vergini significa menu risorse naturali estratte da a terra, emissioni più basse è un cunsumu energeticu più bassu in tutta a catena di furnimentu.
Si pò vede chì l'inquinamentu in u prucessu di pruduzzione hè sempre un prublema inevitabile.
Tuttavia, ci sò più ostaculi à l'ascesa di "Apple Leather".
▲Imagine da: I bravi ragazzi ùn portanu micca pelle
E marche chì anu prudutti di pelle di mela sò guasi incapaci di suddisfà grandi ordini perchè ùn ci hè micca abbastanza materia prima.
A maiò parte di i sottoprodotti di mela acquistati attualmente venenu da l'Europa perchè l'infrastruttura di riciclaggio quì pò gestisce megliu i rifiuti alimentari. Inoltre, e fabbriche ponu pruduce solu una quantità limitata è anu menu coloranti da sceglie.
Cum'è dice u dettu, "Un bon cuciniere ùn pò cucinà senza risu". Senza materie prime, da induve veneranu i sacchetti ?
▲Imagine da: Unsplash
A pruduzzione hè limitata, ciò chì di solitu significa costi più alti.
Attualmente, i prudutti fatti di pelle Apple sò generalmente più cari cà i prudutti di pelle micca Apple.
Per esempiu, u costu di pruduzzione di e borse in pelle SAMARA Apple hè 20-30% più altu ch'è quellu di l'altri prudutti in pelle vegana (u prezzu à u cunsumadore pò ancu esse finu à u doppiu di quest'ultimu).
▲Imagine da: SAMARA
Ashley Kubley, direttrice di u Centru di Tecnulugia di a Moda à l'Università di Cincinnati, hà dettu: "U novantanove per centu di a vera pelle hè fatta da sottoprodotti di l'industria alimentaria. Hè una relazione simbiotica. À questu scopu, parechje fabbriche di trasfurmazione di carne anu cuncerie in situ per integrà u prucessu, è sta relazione risparmia circa 7,3 milioni di tunnellate di biorifiuti da e discariche ogni annu".
Dettu questu, se Apple vole pruduce prudutti di pelle à grande scala, l'industria deve ancu cambià.
▲Imagine da: SAMARA
Cum'è pruduttu industriale, Apple Leather hè un cumprumissu ideale trà u rispettu di l'ambiente è u rispettu di l'animali.
Ma cum'è una cosa nova, s'ella vole cresce è sviluppassi, ci sò ancu prublemi chì devenu esse risolti urgentemente.
Ancu s'è Apple Leather ùn hè micca perfettu à u mumentu, rapprisenta una nova pussibilità: i prudutti di pelle di alta qualità è a sustenibilità ambientale ponu esse ottenuti à u listessu tempu.
Data di publicazione: 12 di ghjugnu di u 2024